به منظور افزایش کارایی فرآیند آموزش، ایجاد انگیزه در بیماران و خانوادهها برای پیگیری درمان و جلوگیری از نیاز به بستری مجدد بیماران، “واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار” در طبقه دوم ساختمان درمانگاههای تخصصی و فوقتخصصی مرکز طبی کودکان افتتاح شده است.
به گزارش آیمد ۳۶۰ ، رئیس مرکز طبی کودکان، رضا شروین بدو، با قدردانی از زحمات و تلاشهای همکاران، امیدواری خود را بیان کردند که با راهاندازی واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار، یکی از اهداف بیمارستان برای پاسخ به نیازهای بیماران و والدین بهبود یابد.
وی اضافه کرد: در این واحد، اطلاعات بیشتری به خانوادههای کودکان بیمار ارائه میشود و ارتباط نزدیکتری با کودک برقرار میشود، که همچنین این ارتباط مستمر باعث بهبود کیفیت خدمات مرکز میشود.
سیمین رنجبران، مدیر بخش پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، در تقدیر از ریاست بیمارستان و تیم اجرایی واحد جدید، تأکید کرد که راهاندازی این واحد یکی از تحولات مثبت است. او امیدوار است که با ایجاد این واحد و همکاری پزشکان و پرستاران در این زمینه، از بستری شدن مجدد بیماران جلوگیری شود.
زینب شهپری، کارشناس مسئول آموزش سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف از تأسیس این واحد را حفظ ارتباط با بیماران مزمن، از جمله افراد مبتلا به دیابت، صرع، سرطان، شیمی درمانی و مشکلات مغز و اعصاب که از بیمارستان ترخیص شدهاند، بیان کرد. او افزود: این رویکرد کاهش مراجعات مکرر به اورژانس و بستری مجدد بیماران را به همراه داشته و در نتیجه کیفیت خدمات و افزایش رضایت بیماران را شامل می شود.
ماهرخ گلدوست، مدیر بخش پرستاری مرکز طبی کودکان، تأکید کرد که در این مرکز، به عنوان مرجع بیمارستان برای کودکان، تمام تلاش خود را برای ارتقاء کیفیت خدمات و ایجاد رضایت بیماران به کار میگیرند.
اکبرزاده، سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان، با بیان اینکه هدف اصلی از ایجاد این واحد افزایش اثربخشی آموزش است، افزود که این سیستم بدین صورت عمل میکند که کارشناس واحد با درنظر گرفتن لیست بیماریهای مرتبط، به بخشهای مختلف بیمارستان مراجعه کرده و بیمارانی که تاکنون با این تشخیصها ترخیص شدهاند، در بازههای زمانی مختلف (سه روزه، دو هفتهای و ماهیانه تا سه ماه پس از ترخیص) تحت پیگیری قرار میدهد.
وی هدف اصلی از این کار را به عنوان ایجاد انگیزه در بیمار و خانوادهاش برای پیگیری درمان و جلوگیری از بستری مجدد بیمار، تبیین کرد و تأکید کرد که این رویکرد بهبود کیفیت زندگی کودکان بیمار و اعضای خانوادهشان را تضمین میکند و از اثرات آموزشهای نادرست که ممکن است بر بیماران تأثیر منفی بگذارد، جلوگیری میکند.